2011. április 10., vasárnap

Ville de Metz - nappal és éjszaka

A luxembourg bejegyzés végére került 1-2 kép internetről, érdemes őket megnézni. Ami kimaradt: a pizzaHutban DONATo kitalálta, hogy ő akar fizetni. Kb 6x mondtuk neki, hogy nem kell nem kell mindenki fizeti a magáét, de ő csellel hamarabb felkelt és fizetett... Én azért sem akartam mert nem akartam itt most megindítani ezt az oda-vissza meghivogatást... Na mindegy, mégis ez lett a vége. Ő azt mondta hogy ő ettől jobban érzi magát, és szerinte ez a pizza nem igazi pizza, mert az igazi pizza az nem ilyen. :D

Világosban indultunk el tehát szombat este Metz felé, viszont már majdnem teljes sötétben érkeztünk meg, elsőként a foglalt szállásunkat vettük célba (21 euro fejenként reggelivel, 2 ágyas szobában amiben nincs zuhanyzo, tv és wifi viszont igen, mindez 5 km-re Metz szélétől).


Ezek után bementünk a városba szétnézni, csinálni 1-2 esti fotót., majd kb 1kor értünk vissza a hostelbe. Másnapp újra városnézés reggel 10től egészen délutánig. Van 1-2 épület, amiről van fotóm ejszakai kivilágítással és nappali megvilágítással is, emiatt most itt a képek nem teljesen kronolgikus sorrendben fognak következni... Emiatt szerintem ez az eddigi egyik legjobb bejegyzés, miután sorbarendeztem a képeket, nekem nagyon tetszett. Nincs 10millió dologról kép, de amit láttunk, az egyszerűen varázslatos volt. Strasbourgra emlékeztet, de sokkal kisárosiasabb érzés, emberek alig az utcán. Igaz a nappali képek vasárnap készültek, kíváncsi lennék milyen lehet a zsongás szombaton... Nekem eddig ez a kedvenc helyem a látottak közül, kokrétan pedig látni fogjátok miről van a legtöbb kép... Temple Neuf...


Mister Bed - a szállásunk kívülről. Szombat este kértünk térképet, ingyen dobtak a kezünkbe egy jó vaskos rendes Metz és környéke autostérképet... Az más kérdés, hogy az este folyamán elhagytam. Így jó szokásunkhoz híven elsőként az idegenforgalmi irodát vettük célba, ahol Luxembourghoz hasonlóan, ingyen kaptunk turistatérképeket a városhoz. Én mondjuk meg voltam lepődve azon is, hogy egyáltalán nyitva voltak...

Ebben az épületben volt az iroda...


Az iroda előtti tér, melynek...

...másik oldalán a "Hotel de ville" azaz a polgármesteri hivatal, ami...

... így néz ki esti megvilágításban. Nem épp egy mezőkovácsházi... :D


McDonato a Gigolo


Este összeraktunk egy igazan nemzetközi mondatot: Could you prendre eine Foto 

Metzben is van katedrális...

... este is van









A dijonihoz hasonlóan itt is a turistaknak szant térképen volt egy útvonal, amit ilyen nyilak jelöltek a járdán. Pontosabban itt 4(!!!) féle útvonal volt, mindegyiknek más volt a szimbóluma. Itt nem kifejezetetten követtük egyiket sem, csak mentünk amerre láttunk. Azaz mindenki arra ment amerre én akartam menni. :D Megszoktam már hogy hivatalos idegenvezető hiányában én vagyok az idegenvezető, de egyúttal magam is idegenvezetem. :D
 



Metz belvárosában is van egy sziget, melynek a déli csúcsában egy kis parkos környezetben helyezkedik el a a "Neuf" templom. Rettenetesen hangulatos, nagyon tetszett, ez az amit fent is említettem, és özön fotót csináltunk róla minden szögben... 



Ez itt a kert! :D Amiről beszéltem, este zsongtak az emberek - főként fiatalok mindenfelé, az egész parkban. Akik a képen szerelepnek, azok bizony füstszűrőmentes, dohányba kevert szárított zöld lucernával lazultak ezen a szombat estén. Már a templom túloldalán is lehetett érezni. Azok, akik nem éltek efféle speciális, igazán francia kedélyállapot-javítókkal, szimplán csak alkoholizáltak. :D Ilyen itt a kertben egy szombat este.

Az olasz, aki Velencét szimulál

Rólam már megint nem tudtak olyan fotót csinálni, amin látszik, hogy mi a hely lényege (mint pl a Donato képén). Azaz éitt voltunk a sziget déli csücskében.

Gágá

Nézzedmá' mi folyik ott! :D

Quai Paul Vautrin

Itt fékezzünk meg magunkat egy pillanatra, fontos dolog történt a két kép között félúton. Az irányt korábban már kijelöltem de az előző kép fotózása miatt kicsit lemaradtam a többiektől. Megyek tovább, látom már messzebbről, hogy nem csak mi vagyunk a turistak, egy pár ember épp összeállt egy képre a templom oldala környékén a folyó partján. Egyszercsak mit hallok? Gyere ide... állj oda... de közelebb... kicsit balra... Szép lassan megérkeztem sétálva, megállok illedelmesen, hogy ne gyalogoljak bele a fotóba. Néz rám akinél a gép, és int hogy menjek nyugodtan. Én kivártam 2 masodpercet, majd megszólaltam, hogy "Csináljátok nyugodtan a képet, én ugyan ráérek, nem sietek sehova :D" Na akkor óbégatva válaszoltak, hogy "hóóóóóóó hát így könnyűűű" :) Magyarok voltak BPről, beszéltem velük egy pár percet, megtudtam, hogy kézilabdameccsre érkeztek Metzbe. [post később]. 



Nagyon furcsa volt 2 mondatnál (Luxemburgban csak ennyi volt) többet beszlélni, tényleg nem az arc kérdése, de többször elszóltam magam, hogy this is, vagy so... Én is csodálkoztam magamon. Mindenesetre nagyon megörültem annak, hogy végre magyar szót hallhatok élőben, és ha beszélek, akkor bizony nem csak a kérdő tekintet a válasz, hanem van reakció is, magyarul. :D Sőt, még megkaptam a kérdést is, hogy akkor most magyar vagyok, vagy nem, vagy mi van? Gyors előkaptam a zászlót, mondom persze hogy magyar! :D Élmény volt. Mondták hogy ha magyarul akarok beszélni, menjek a Katedrálisba, mert az most tele van magyarokkal...:) A többiek visszafordulva jöttek hallgatni, hogy mi a franc: Attila beszél valamilyen nyelven amit senki sem ért... :) Nekik meg élmény volt hallgatni, mert még előtte nem sokszor volt rá alkalmuk. Magamban nem állok ugye csak úgy hangosan magyarul beszélni, csak azért hogy mondjak valamit. :D


Ezen a képen jobboldalt alul látszik egy kis félkör, az (és ennek a képnek a helye) a következő storynál lesz fontos...



Tehát itt vagyok most azon a félkörön, ami a fenti képről látszott. Amig mi ide leérkeztünk, a magyar csapat oda érkezett meg, ahonnan az előző képet készítettem. A szél elég szerencsétlenül fújt, így nem jól látszott a zászló. Fentről lekiabáltak nekem a hídról, hogy "Csak honvágya van vkinek".. Én pedig vissza: "Egy kicsit! :D" Aztán mondták h tartsam feljebb a zászlót, de a szél hülyén fújt, Donatoval feltartottuk együtt kifeszítve, ők pedig lefotózták... Ekkor sajnáltam, hogy nem kértem el gyorsban az e-mail címüket, vagy bármi kontaktot... De gondolom érezhető a mondaton, h itt a magyar storynak még nincs vége.




Garnison torony: A torony amiről leopták a 2. vh-ban a templomot. :D 


Ezen a képen kinagyítva jál is látszik, hogy ennek egyszer bizony volt folytatása...





poénos kutya

Hiroshima-emlékmű


utcakép sokadjára

Aki nem szedi fel, az 35 eurot perkál...

Belfort nagyon kicsi hely, este semmi élet. Itt nagyon jó volt újra látni a pezsgést: Tisztára mint a Liszt Ferenc tér BPn a nyári estéken. Özön bár, kávézó, étterem, asztalok, és mindenki eszik-iszik, stb. Leültünk egy helyre, na csak igyunk egy sört. Aztán mást választottam, hát nem érte meg.

bár itallap 01 az árak jegyzése végett fotóztam

bár itallap 02


Ez a pohár szerintem 1.5 dl-es... Az íze szar volt, és 7 euro... taaaakarodjatok már.... :D
"Le Bip Bip" nevű koktél: Pezsgő, Tequila, narancslé, grenadine... Az íze erős volt, tehát 1.5 dl-es koktél? p.csakevés... Amikor ez után az ital után továbbindultunk autoval, megállapíthattuk, itt is vannak lányok akik az éjszakában "pillangó" munkakörben dolgoznak, és nem túl szégyenlősek. :D

Amikor a szállásra megérkeztunk... Én azért ha van a közelben számítógép, nem vetem meg a dolgot, de nem vallom magam függőnek. Ha nincs gép, én nem megyek a falnak. Persze mindig jo ha van. De donato?! Még be sem értünk a szobaba, már közben indította a gépet, hogy AZONNAL nethez jusson. Én nagy nyugalomban ledöltem, egy fél ora mulva kb 5 percre felnéztem netre, aztan elmentem zuhanyozni. Erre azt mondja nekem, hogy nézzunk filmet az én gépemen. (Khm az övé 10 col, az enyém 18,4! :D) mondom én biztos nem nézek, de ha akarod nézd az enyémen. (Mondjuk idegesített volna hogy en aludnék, ez meg ott nekem az arcombavilágítva filmet néz.) Én alvásra fogtam a témát, ez még gépezett.

Reggel fél 10es indulas, és 9:30as reggelit beszéltünk meg a lányokkal. Én 9:10kor keltem fel, de nem ekkor ébredtem. Donato az már most olyan mint a nyugdíjasok, hajnalban kell, GÉPEZIK!! Villanyt felb.ssza nekem, én meg karoghatok. WC villannyal is eljátssza 3x egy reggel hogy az arcombakapcsolja mikor nyitva van az ajtó... Oké, következő kör: koppra felhúzta a redőnyt. Hát mondom ilyen nincs! hirtelen azt sem tudtam hogy osszam le, hogy hogy szarhatja ennyire le, hogy en az utolso pillanatig aludni akarok, és sz.rok a FBra... :D

Na mindegy, aztan kétszer vonták le a kártyájáról a pénzt véletlen, mondja hogy lemegy intézkedni, majd jön. Én 25re elkészültem, még ott tébláboltam, már 30, na jo mondom ne rám kelljen várni, én megyek eszek. Lemegyek cuccostol mit látok?! Donato már ott tömi a majmot... Be is szoltam neki, hogy még jo hogy nem vártalak fent h mikor megyunk kajalni, kösz h szoltal! :D 

A hostelszoba 21 euros árából 4 volt egy ilyen reggeli...


Ahol az agyament Donato teával ette a műzlit... Ő amugy focifüggő is, Bariban lakik és minden hétvégén minden meccsre megy, utazik a törzsgárdával... Én ezt a gyereket hosszútávon tuti nem tudnám elviselni. Vannak néha jó pillanatai, de összességében irritáló - na mondjuk nem a foci miatt, az csak egy dolog :). (És ez nem csak az én véleményem.)

Metzben innen lehet tudni, hogy az adott helyen van-e WIFI... ici = itt.

A subway ismét 1-1 ben olyan volt mint otthon, 100000%ban. Állítom a McD és a Burger az különbözik la. a kínálat egy részében, a Sw-ben tök ugyanaz. Melt, teriyaki, stb stb stb. Teljesen ua-t lehet enni. A nagy menu volt 8.5 euro. A következő képeken szereplő kupont kaptuk mellé.



Metzben az egész napunk úgy telt el, hogy francia nyelvlecke ment végig. Hozzákezdtem egy érdekes közvéleménykutatáshoz, járokelőket állítottam meg franciaul, hogy tudjak-e ez melyik nemzet zaszlaja (marmint a magyar). Az volt a terv, hogy 10 embert kérdezek meg, 4ig jutottunk, senki nem tudta, olasz tipp volt, meg olyan kérdés is, (a Magyarország megmondása utan), hogy az az orszag ahonnan sárközy szarmazik? - igen - válasz: "na b.sszameg" :D Ezek után nem nagyon akartam folytatni a kérdőívezést. és bezavart egy dolog a statisztikába.... a meccs, de erről később...

Nem lehet elmenni a következő videó mellett: szombaton és vasárnap is folyamatosan ez a poén ment... :D mivel ugye Donat olasz... :D

Metzben szerzett élményeim teljes szummája a következő bejegyzés végén lesz olvasható. Ezt a bejegyzést zárja egy video a Neuf templom környékéről, csodás...