2011. április 9., szombat

A 9. hét eseményei

Andres üzenete a tegnapi (pénteki) buliból mindenkinek :D (Andres's :) message from te party what we had yesterday: "I drunk im writing bullshit, i dont know what im writing, Ana is really great, also it is christina. Another guys are great too." :D He typed his message into my cellphone. (To post it to my blog :D)
Tehát az üzenet: Be vagyok b*szva, nem tudom mit írok éppen, Anna nagyon tuti, és Chrisitina is. És mindenki más is. Andres ezt a telefonomba írta be, azért hogy a blogon publikálhassam a következő bejegyzésben.

Szokásimhoz híven 1-2 dolog kimaradt múlt hétről. :) Szerdán belevágtam a tenyerembe, csütörtökön elvágtam az ujjam :D Pénteken volt 1 kis gond az egyik típusú net-hozzáférésemmel, atmentem a sráchoz elintézni a másik épületbe, kiderült, hogy ez a gyerek - az öccse annak aki anno adott netet - és én közösen vagyunk az RE42 órán, hétfőn... :) Vasárnap este egy érdekes story következett. Otthon sokszor elgondolkoztam már, hogy milyen jól néz ki a megállni tilos tábla. Tündi pénteken ébresztett rá, hogy talán azért tetszik tudatalatt is, mert szeretem a union jacket is. (Merthogy a tábla így néz ki:)



Amerre szoktam járni futni, a városrész neve Cravanche. Több ízben szembesültem egy árván hagyott táblával a város ezen részén... Nem megállni tilos, de sebaj. Volt valami építkezés, de már régesrég abbahagyták, a tábla meg ottmaradt. Nekem sem kellett több, vasárnap hajnal 2kor egy gyenge pillanatomban eltekertem biciklivel (szakadó esőben), aztán magamévá tettem. :) Egész jól mutat a szobámban, csak az a baj, hogy tulzottan el van kopva, azt is el tudom kepzelni hogy nem csak hanyagságból hagyták ott... SZóval nem érzem magam bűnösnek.


A hétfőnak az első story volt a postán, amikor nem birtam egyetlen egy borítékot venni. Erről már itt volt szó. Kész ráfizetés. 

A "Cross cultural studies" órán a tanár azt hitte először, hogy én is olasz vagyok (Donatoval vagyunk ugye 2en az óran), az új nevem az lett, hogy ÁTELIÁ :D Aztán persze tisztáztuk, de ez később már nem sokat segített. :) Ezenkívül volt egy másik story uezen az órán, ahogy a sulis postban lehetett olvasni ITT, ez a tanár ilyen problémamegoldó szerepet is betölt, mindig megkérdezi, hogy minden oké-e, stb. Ezúttal francia sztereotípiákaról beszéltünk. Előtte viszont feldobta a kérdést, hogy mizu mizu mizu. (Na nem a FIZU!  - magyarázat később :) ) Kapásból rávágtuk mindketten, hogy ki vagyunk fakadva ezen a ca va ca va [szává-szává] dolgon. Ezt ugy kell elképzelni, hogy ha AKÁRkivel tlaálkozok, van már hogy nem azt mondják salut [szálü = hello], hanem csak azt széles vigyorral, hogy szávászává. [hogy vagyunk, minden ok?]. Agyamra megy már. Mit kell mindenkinek állandóan ugyanert kérdezgetni? :D Szhööööörnyűű! :) A tanár aki amcsi ugyanígy furcsállta az elején, és idegesítette. Bár, amondó vagyok, ez legyen a legnagyobb bajunk.

Hétfőn délután realizáltuk a suliban, hogy az egyik mex neve JAIME (hájme), ami nagyon hasonló a francia J'amie (zsem - tetszik, szeretem) kifejezéshez. A szot már korabban is tudtam, de csak most röhögtem ki szegény Jaimét. :D

Amikor szombaton futni mentem, felfedeztem, hogy egész közel a kolihoz a vasúti sínek mellett Búcsú van :D Itt nem így hívják, de teljesen úgy néz ki: csomó mindenféle hinta, horror árakon. Futás közben tehát láttam a parkot, utána pedig láttam egy plakátot is, hogy április 2től kb 25.-ig lesz itt ilyen park. Hétfő este elmentünk Donatoval megvizsgálni a helyzetet, egy hintára (elég kemény!) ültünk fel, 3.5 euro volt, horror. Donato még lövöldözött, meg kajált..


A következő kép: Biztos mindenki látott már vidámparkban és bucsuban ilyen gépet, dobunk be pénzt irányítunk egy robotkart, ami mindig éppen akkor csuka össze a kezét amikor elemelkedik a megfogando cuccostol. Leggyakrabban maci. Na ez egy hasonlo cuc, csak itt Playstation 3, iPhone 3GS, meg hasonlo cuccok voltak benne. Érdekes..... :D Poénos! :D


Több képem mégincs, de lesz, később még meg fogjuk vizslatni a helyet. Az érdekesség: 5an ültünk összesen a gépezeten... Mivel nem sok ember volt este fél 10kor az egész parkban, összesen 6an ültünk a "hintán". A menet végefelé kérdezték a hangosban, hogy "akartok még", a 6 ból 5en ordítottunk felemelt kezekkel, hogy yeeeeee (eléggé összevissza forgott pörgött a hinta, nagyon komoly volt :D). A maradék egy ember elkezdett öklendezni, nem hányt rendesen, de köpkodött :D:D:D Szegény Donato bekapott belőle egy kis mennyiséget. Az ember rosszul lett, de nem állt még le a gépezet... Én azt hittem kapom mindjárt a rendes "hányást" az arcomba. Hála az égnek, nem kaptam. Utána meg csak röhögtünk rajta.... :) Megúsztuk! A többiekkel még később ki fogunk nézni, akkor majd csinálok több képet.

Tomi az alábbi megjegyzéssel járult hozzá a bloghoz  :) "Az is felelősséggel jár, ha egyszer elkezded, többé nem hagyhatod cserben hűséges olvasóidat, beza!  Ha hazajössz, mi ugyanúgy várni fogjuk a folytatást!  Most már nincs megállás, jobb ha hozzászoksz a gondolathoz! Gondolj csak bele, mi történne ha egyik napról a másikra azt mondanák, h nincs több BK!  Te is ott lennél és vernéd az asztalt, h ilyet nem csinálhatnak..." Ezúton os üzenem, hogy a Barátok Közt miatt azért talán mem verém az asztalt... :D De mindenkébb megjegyezném, h mii a f.sz!! :D

Kedden a EI03 órán hallgattuk ahogy kopácsolna a mellettünk levő teremben végig, horror volt. (Iskolaidőben kell iskolát felújítani, jo francia szokás! :) [Arról nem is beszélve, hogy a fő lépcsőház le van zárva, ennek köszönhetően az egész épület egy "vészlépcsőn" közlekedik fel le... szörnyű. Amikor még nem volt suli, (feb 7 és 28 között, nem csináltak semmmmmit!!!!] [Szerdán bemegyek minden ajtó ablak nyitva, iszonyatos füst BENT 10kor az épületben, és iszonyatos szag, hegesztettek valamit....]

Tehát kedden órán hallottunk 3 perzit: a francia csaj felolvsta az egészet, egy kanyit nem tud angolul. A kínai gyerek kiejtése és akcentusát videora kellett volna venni, jáááhhhhííí csííívúúúú és hasonló hangok kiséretében és hasonló kiejtéssel mondott mindent angol szót... Oké az én kiejtésem sem tökéletes, nade ez?! :) Ezek után elmentünk 3an enni egy gyrost, amikor is 1az1ben "teli'be'vertem" egy villanykarót az utcán. magyaráztam bajra, mutogattam, arra is néztem, és 1 az 1ben DIRRRRR Púp nőtt a fejem jobb oldalára... Nagyon bekaptam a villanykarót, szédültem utána egy 10 percig... :) Kedden lefoglaltuk a szállásunkat hétvégére (Luxemburg, Metz!) Amikor gépelem ezt a bejegyzést, akkor épp az autóban ülünk szombat délelőtt 9:45kor, útban Lux felé. Ami még jó volt keddne, Hadobás András Úr végre elkezdett picasara képeket feltölteni, én már régen vártam.


Aki meg akarja nézni az ő képeit, itt tudja elérni picasan. Amikor meg fogom látogatni (már nincs 2 hét sem addig), bizonyára én is fogok 1-2 hasonló fotót ereszteni... :)

Szerdán realizáltam, hogy a korábbi sejtésem nem csalt: kaptunk levelet hogy be fogjak pucolni ujra az épületet, tényleg azért van az a sok cucc az ablakaing előtt:



Szokott lenni egy érdekes sziréna, össze vissza szabálytalan időben: egy hosszúúúúúúúúúúú szirána. Tisztára mint a filmekben, mikor jönnek az ellenséges katonnák, és mi8ndenki parázik, vagy kiürítik az épületeket. :) El is sütöttem egyből a poént, mikor meghallottúk, hogy tuti támadnak a németek... :D:D:D Óra után mentem nyomtatni, részleteket befrissítettem a la reprographie bejegyzésbe.

Szerdán angolon Mourad és Hicham, az algériai és a marokkói gyerek tarott prezentációt a Líbiai konfliktusról és az egész arab helyzetről, érdekes volt. Mourad előre mondta, hogy majd kérdezzek, mert a tuti nem akarnak majd beszélni: Én mondtam neki h ez a téma érdekes, szóval ha nem szólsz akkor is kérdezni fogok szerintem. :) Így is lett, a 35 percre sikerült (10 helyett :D) prezi után nekem volt kb 5 kérdésem a témához, a többieknek meg összesen 2. :D Ez a TPn volt. Ahogy már írtam köv héten Matthieu és én fogunk együtt prezit tartani a japán földrengés gazdasági hatásairól. A TDn (ez a nagyobbk csoport) 2 hosszú asztalnak voltak összerakva a padok. Teljesen véletlen (?) 2 asztal alakult ki: a frrancia és a foreign (küldöldi) asztal... Én ültem egy asztalnál a a sötétebb bőrtípusú külföldi emberekkel, mindenféle afrikaival, stb, ha jol emlékszem csak 1 francia ült a mi asztalunknal... :) A másik asztalnál meg csak franciák. Ez az egy francia gyerek azt mondta, hogy én hasonlítok a Mission Impossible 2. c film egyik szereplőjére, Dugary Scottra :D 

Én azert nem hiszem ezt... :D

Jót röhögtem, én nem gondolom így, viszont korábban (még otthon) egyszer azt hallottam, hogy erre a színészre hasonlítok inkább: (PS I Love you c. filmből) Jeffrey Dean Morgan

Na ezt sem nagyon... :D

Óra után dumáltam Alessandroval, ő egy másik francia, cseréltünk telszámot, meg midnent, megdumáltam vele hogy megyünk sörözni, csak azért, hogy tanuljak beszélni franciául. Tök jó fej volt, azt mondta segít. Azóta próbáltuk összehoz (szerda este, csüt, péntek), de nem sikerült, nade majd.

Szerda este történt egy kis hullámvölgy Donato és én közöttem... Mellékstory következik. A kirándulást Luxemburgba és Metzbe FB-n beszéltük meg, mindenki részvételével. Én beírtam franciául, hogy mikor kellene indulni, és kértem a francia csajt (Audreyt), hogy ha gazos akkor javitson nyugodtan. Erre mindenki elkezdett kijavítani. Ez még nem is baj, ezek után Audey betolta, hogy "so now let's speak in hungarian ! szia hogy vagy?" ? Erre donato: "shut up magyar". Erre reagáltam én: f*ck you! erre donato: "hungarian is a barbaric language, I don't want to be a Hun." na ezek után még jobban elküldtem a francba... :D Ezek után 2 nappal persze megint meg akart hívni kajálni, mondtam hogy hozzád biztos nem! :D Aztan leosztottam, hogy nem volt szép gondolat tőled, de végülis én nem vagyok haragtartó... Azóta meg már voltak jobb történések is, szoval nem fújtam fel a dolgot. :D

Francia zene következik: ezt hétfőn a "Búcsúban" hallottam, és nem tudtam hogy mi a cíííííme, pedig tudtam hogy ismerem, és hogy meg is van mp3ban. Vagy egy óráig tartott, mire csütörtökön megtlaáltam:

J M J - O4
Ezzel a pingvines kippel külön érdekesség! :D

Csütörtökön ismét realizálhattam, nagyon furcsa látni, hogy nagyon sok esetben (főleg az afrikaiak) a lányok KEZETFOGNAK a fiúkkal... Érdekes.. Ezen a napon mentem ismét a Leclerbe, akartam tésztaszűrőt venni, de a legolcsóbb normális méretű 8 euro volt, így inkább otthagytam a francba. :) Jó volt tapasztalni, hogy mikor egfy nő az utban állt és elkezdett karattyolni, h elnézést, már kapcsiból rávágtam, hogy páproblem! :D (nem gond!:) 

Átlagosan nézve a kezdetek óta jobb idő van itt, mint otthon, nézegetem mindig az időjárást Párizsban, Bergenben, Bpn is. Ezen a csütörtökön viszont 25 fok volt. Horror. Éppen nem sültem meg egész nap. A lehető legjobbkor érkezett meg a csomag,

És a megérkezett csomagban volt Magyar Zászló is:


Biztos vagyok benne, hogy jópár fotón fog még szerepelni.... :)

Ha marad ez az idő, akkor bizony rövidgatyás témára fogjuk a dolgot mostantól. Pénteken is hasonlóan rohadt meleg volt. Vannak napok, amikor be kell haozni a lemaradást a dolgokban, amit nem sikerült időben elkdezdeni: csütörtök este nem feküdtem le aludni, mert hazit csinaltam reggel 8ig. Alvás 8-12ig, aztán mentem németórára. A tanár tök jo fej volt, realizáltam, hogy bizonyos nyelvtani dolgok már abszolút tovaszálltak a fejemből (pl damit vs um + zu), hiába emlékszek sok ige múltidejű alakjaira. :D  A németórát a behjegyzésben kicsit összecsaptam, majd még később ki lesz egészítve.

A hét zenéjéről egy kis story... Bizonyára sokan ismeritek ezt: :D Annyira szar, hogy már jó, síeléskor egymás agyára mentünk vele, de végülis mindenkinek beúszott a fejébe: (Ha van vki, aki még nem látta, akkor végignézni, nem tekerni!!)


Idén voltak a XXX. közlekkari napok. Ebből az alkalomból néhány csoporttársam egy maaarha jó feldolgozást csinált FIZU FIZU FIZU címmel. Egy nap alatt 50.000 megtekintést a feltöltést követően. Brutális karriar. Még FLuor is kiposztolta FBra. :D:D (Robi mondta) Na nem mintha ez olyan nagy dolog lenne, ha Fluor kiposztol valamit, dehána. :D



Pénteken ezenkívül realizáltam, hogy itt sok szendvicsben dijoni cucc van. Nem mustár, majonéz! Boncolgassuk egy kicsit a témát. Ha bemegyek a boltba, itt a mustárból a dijoni a normális, de bazi erős. Nem rossz, de rohadt erős. Úgy kell keresni egy negyed óráig a számunkra normáls változatot. Majonézből is van dijoni, abbol viszont tök jóóó!! Sokkal jobb mint a sima majonéz. Kár hogy az ízét nem birom lefotozni. :) (Kinezetre uolyan mint a rendes majonéz)

Régebben találtam ezt a videot BPről:


A héten találtam egy másik tök jo videot:


De ha mar itt tartunk, van egy tök jo video Magyarorszégról is, ez:



Péntek este suli után Tristan atjött, összeírtunk egy csomó dolgot, mit kell majd Párizsban megnézni ha ott leszunk. 5 napos korlátlan "BKV" bérlet 52 euro... durva. Na persze 3 napba nem fog 30 dolog beleférni (majdnem ennyit írtunk össze Tristannal), majd látjuk, h mire lesz idő, pontos tervet akarok készíteni. :)
Tristannal megkóstoltattam a pick szalámit, a makói kolbászt, a fütyülős málnát, és a házi szilvapálinkát! Mindegyik tetszett neki, bár a pick szalámihoz és a kolbászhoz full hasonló cuccokat lehet itt is venni.

Átállítottam a telefonom németre: kész kihívás! :D

Este pedig volt egy kis iszogatás Rodolfoéknál: megint előkerült egy spanyolul tudó ember, érdekes volt, hogy ő viszont francia, és volt kint egy fél évet Argentínában... ! Dumaltam vele jo sokat, tanultam uj kifejezéseket pl peu m'importe [pömamport] = nem foglalkozok valamivel, nem érdekel. :D VIttem házipálaeszt, szépen itta mindenki, Rodolfo viszont határozottan kedveli, és így már - nem elsőre - nem voltak annyira elutasítóak a pálinkával kapcsolatban. :) Andres üzenetét már az elején lehetett olvasni, ezenkívül elsütöttünk egy pár poént németül, mert Andresék vettek fel kezdő németet, hogy ismerkedjenek a nyelvvel. Ezenkívül Andres mondta, hogy probalt beleolvasni a blogba, de a magyar-spanyol fordítás elég szarul működik, és kb annyit értett, hogy ANDRES blablabla sok szöveg, RODOLFO blablabla sok szöveg, ANDRES blablabla sok szöveg... :D Jót röhögtünk azon ahogy előadta hogy nem tud felfogni semmit belöle csak a neveket és a képeket. :) Ja és kiderült, hogy Antonio Banderas neve Zászlós Tóni! :D (spanyolul a bandera = zászló :D) A "házibuli" kb fél 3ig tartott, aztán tipli volt, mivel a mai napon - szombaton - irány Luxemburg és Metz! Részletek később! Ettem szendvicset a boltbol, ilyenek az összetevők, ha valakit ez érdekel :D

Nem lehet normál Cherry Coke-ot venni, csak ezt: Coca Cola Cherry, lila dobozban:



Tehát ezt a bejegyzést szombat délelőtt írtam meg. Probáltam szombat este feltölteni a hostelben ahol aludtunk Metzben, viszont nem birtam a képeket felnyomni, így feltöltve hetfőn 0:20 perckor. :D

ja és ettem a héten epret... :D