2011. április 21., csütörtök

A 11. hét eseményei

Ahogy írtam, rendhagyó dolgok következnek, az első rendhagyó dolog az lesz, hogy a 11. hét az bizony nem tartott blog szempontól csak hétfőtől szerdáig. :D

Először azonban jöjjenek az elfeledett dolgok: A kézi meccs / Metz napján nemcsak leégtem, hanem még be is rekedtem, hála égnek nem szenvedtem maradandó károsodást. Azt már írtam, hogy ugy tunik lehet fel lesz állványozva a ház: a 10. hét hétfőjén arab(?) vendégmunkások felépítették az állványzatot, majd a 11. hét hétfőjén megindult a melo. Tragédia. Tiszta genyo az ablak, egész nap csörömpölnek...

Azt írtam hogy jarnak azert erre az egyetemre furcsa srácok, mindenki autokazik, stb. Az a fő kérdés, hogy tadzsikisztanba vagy usába menjenek külföldi félévre... Van aki pl uj-zelandra fog menni. Szarul megy! Na persze nem panaszkodok, magyar létemre Fro.-ban lenni is "értékelendő" dolog.

A 10. hét szombat estélyén a grillezéshez még visszakanyarodnék. Volt egy kép a Mont St. Michelleről. A csaj, aki felemlegette Normandiából van, ami ugye Bretagne szomszedsagaban van. Érdekes volt nézni ahogy egymast oltják, h akkor a St Michelle az melyik régiohoz tartozik. Merthát ugye pont a kettő határán van. Wikiben lehet olvasni többet erről a varázslatos helyről.

A 11. hétre megérkezvén tehát hétfőn (18.-a) megint nem volt az Ateliázós tanár. Bementünk megkérdezni Hayleet, h mi a sz.r van, jaj hogy nincs a tanar, nem lesz csak szunet utan, csaladi okok miatt. F.sza. Csak nekunk nem szolt senki, és mult heten, meg most is ott üldögéltunk 1-1 fél oracskat, aztan vartunk. Egy e-mailt azért igazan nem lett volna nehez ránkereszteni.

Haylee másik "sáros" dolga. Amikor nekiálltma eröltetni, hogy hogyan lehetne több francia ora, de elvérzett a dolog, Haylee felajanlotta, hogy az angol csoportjabol (2-es szint) par emberének nagyon szuksége lenne az angolozasra, lehetne olyat csinalni, hogy oras fakultativ meeting, a fele franciaul, amikor a francia tanítványa segít nekem franciaul tanulni, a masik felében meg en segítek neki angolul tanulni, beszéltetem. Na az a lényeg, h az egész csoportjából 1etlen 1 ember jelentkezett a fakultatív programra. Hétfőn 11-re beszeltuk meg az időpontot, Haylee viszont ismét elfelejtett reagálni, nem írta meg a gyereknek hogy mik a konkrétumok, mikor, hol, így ez a dolog is elmaradt.

Hétfőn "megírtuk" az első ZH-t, ez abbol állt (RE42), hogy hálózatot kellett tervezni, megadott x hostra. Papíron számolgatni, kitalálni a subnet maskokat és az ip tartományokat, címeket, aztan összedugdosni egy részét, kabelek switch router, konfigurálás, majd pingelés oda vissza, tehát teszt. Tök jol sikerült, a végén a tanar le is pontozta.

Később az utcán hozzam fordult egy francia utbaigazitasért... Érdekes párbeszéd volt! :)

Érdeksség a tárgyhoz: hogy lehet ilyen idiota feju gyereket a prezentációba illeszteni?! :D


Vasárnap / hétfőn megbeszéltem Jorgével, hogy elugrok elkérni a + matracukat (elutazas előtt, Dobinak és Endrének lesz ra szüksége mikor Belfortba jönnek majd majus 1-2-3án). Odamentem 7kor, sehol senki, ajtot nem nyitnak. Sík ideg lettem. Hazamegyek, 6.58.kor írt Jorge, h oooh man sorry, i am not home. Végülis időben szolt. Sebaj. :D Hazafelé legalabb csinaltam 1-2 fotot, latszik h zöldül minden... Itt az összes kép.


Kedden reggel ugyanebből a tárgyból tesztes elméleti zh. Elég szar kérdések is voltak, viszont végig lehetett googlezni mellette. Igaz csak ovatosan, parszor majdnem megjartam. De a végén a tanar mikor mondta hogy ez nagyon jooo eredmény (95%), akkor már szinte szarul is éreztem magam egy kicsit. :D Mindegy, a targybol az első modul meglett, hasonlo rendszerben folytatodik: neten anyag, laborban gyakorlatozas, neten kistesztek, majd a suliban nagyteszt. Ha megvan a második modul, akkor teljesült a tárgy is. :D

A sulinal mindig latok egy kék TL1000R-t, és egy GSX-R-t, miiiindig csorog a nyálam, hogy jajj de mennék már motorozni :S

Dél környékén találkoztam Clément-tal és a bnöjével... Utobbi egy magyarországon kiskora óta élő, de eredetileg kínai csajszi. Aki úgy beszél magyarul, mint mondjuk én. Elég durva volt az élmény, amikor az UTBM előtt magyar szavakat válthattam valakivel. A csaj 1 hetet van Belfortban, utana a srac megy 1 hétre BPre. Aztan érettségi a csajnak. Ezt magyarul mondta, de később elkalandoztam, és azon gondolkoztam, hogy hogy a francban volt az érettségi szo angolul, nem emlékszem. Aztan rajöttem, hogy oooo, hat nem angolul mondta, hanem magyarul!!! :)

Délutan EI03on 3 ember egymás utan tartott prezentaciot a Wikileaksrol.. "cseppet" untuk már a dolgot a végére.

Donatoval hétközben felfedeztünk egy érdekességet, feladat, keresd a különbséget...


Oké, segítek, a hertz.com-on és a hertz.fr-en keresve nincs online fizetés. Miért? Fogalmam sincs. A hertz.it-n van. Az árat kell hasonlítani.... Minden más keresési feltétel azonos volt... durva. :D

Kedden csináltam 1-2 fotot a suliban zajlo építkezésről, gyönyörű h ilyen cuccokat kell kerülgetni nap mint nap:




Este Alex spannal elmentunk a Bedrúmba enni egy gyrost. Azaz a Bodrumba. :D Ami így néz ki belülről:


Levertünk fejenként 2 menüt :D Heinekkkennel karöltve. :D Itt a gyros sokkal jobb mint a korábbi helyen ahol ettem párszor. Sőt, innen még egyébként kiszállítanak is!! :) Mondjuk nincs vészes távolságban. Kaja után robogtunk ketten, ezuttal megszereztuk a matracot. Atomdurva méretű... Érdeksség: a sulitol nem tul messze, egy puttonyos autoval egy nő utanunk jött, és megkérdezte, h segítsen-e elvinni valahova. Tök rendes volt, mondtuk h nem kell mert nem visszuk mar messzire. Aztan megfordult Y-ban és folytatta a eredeti utjat...

Hazaérvén realizáltam, hogy kiírták a nevem a kapuncsengő táblázatához... :D (vagyis probaltak... [702])

A bank alkotott szerdán, írtam nekik, 3 kérdést a pénzfelvételi, atutalasi díjakrol kérdeztem, meg egy szamomra kétséges levont 14.00 eurorol... Irtam az elejen h inkabb angolul kérdeznék ha nem baj. Szerdan jött meg a válasz: 3 kérdésből 1-re. Írtam h pls válaszoljátok meg a többit is, azota sem történt semmi.

Rodolfoek a nagy görög hétvégi utazos tevekkel ellentétben egész tavaszi szunetben sem mennek sehova. A többiek közül 3an fognak menni 1 pár német várost megnézni. (Ana, Jorge, Silvia)

Szerdán fedeztem fel végre egy a kolihoz tök közel levő pékséget, ahova egy villanás alatt el lehet ugrani bagettért. Angolon az Apple cégről tartott prezit a következő páros, jó kis telefonhasonlítgatós vitát gerjesztett az egyik marokkoi gyerek és én közöttem. :D A tanár meg egyszer akkorát nyerített, hogy MI azon röhögtünk negyed oran keresztul h h röhögött a... :D

Angol utan Alex-szel és Pierrel ittunk egy sört foyerben, majd elviharoztunk ismét enni 1 gyrost, most nem én találtam ki!!! :D Érdekes volt, hogy Alex marseillei, míg Pierre dunkerquei, szinte a legészakibb és legdélibb település Froban, aztan én pont ezzel a két arccal spanoltam le... :D A bedrumban tlaálkoztam a hét elejént zht irato tanarral, csak ugy vigyorkott mikor észrvetettem aztan odatoltam h bonszoáááár!

És akkor az utolso érdekssége a hétnek: Tristan segített ugye a parizsi programot kitalálni, valahogy feljött a szo a szabadságszoborrol. Azt állította, hogy a franciak a II vh utan adomanyoztak az amcsiknak, mert segítettek a németek ellen. :D :D :D Aki nem hiszi, jarjon utana. De sztem inkabb mindenki jarjon utana.... mondjuk itt = 1886... :D

Ami viszont nem lesz: nem mentunk ki a "búcsúra", elmaradt, így arrol már nem lesz több foto, korábbi igéretemmel ellentétben.

És hogy miért ilyen rövid a a 11. hét? A szerda esti gyros utan megkezdődtek az előkészületek a norvégiai kiruccanásra... Ez pedig már egy másik bejegyzés részét fogja képezni....